۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۱۴

سلگی:

85 هیئت مذهبی در روستاهای نهاوند شناسنامه‌دار شدند

85 هیئت مذهبی در روستاهای نهاوند شناسنامه‌دار شدند

نهاوند - خبرگزاری مهر: کارشناس فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با توجه به اتمام فرایند به روز رسانی پرونده هیئات مذهبی نهاوند تا پایان سال جاری گفت: تاکنون 85 هیئت مذهبی در روستاهای شهرستان نهاوند دارای شناسنامه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب سلگی عصر شنبه در جمع هیئت امنا هیئت های مذهبی روستاهای نهاوند در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در سال1391 ،  240 هیئت مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی نهاوند ثبت شده بود که براساس مصوبه شورای هیئات مذهبی در راستای بروز رسانی و بازنگری اطلاعات هیئات مذهبی این آمار به 138 مورد کاهش یافته است.

سلگی گفت: از مجموع 138 هیئت ثبت شده در شهرستان نهاوند119 هیئت برادران و 19 هیئت مذهبی ویژه خواهران است که 53 هیئت مذهبی در شهر نهاوند و 85 هیئت در روستاهای نهاوند فعالیت دارند که گرامیداشت ماه محرم و صفر و سایر مناسبت های ملی و مذهبی از جمله فعالیت این هیئات مذهبی است.

وی اظهار داشت: هیئت های مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی بخصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت می کنند.

کارشناس فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند عنوان کرد: اصلی ترین رسالت هیئت های مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و احیاء فرهنگ پرشور و شعور و بالنده عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی هیئت های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

حبیب سلگی بیان داشت: هیئت های مذهبی بزرگترین و بالاترین تشکل مردمی هستند که بدون وابستگی به کمک‌های مالی و مادی دولت، برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی را به شکل گسترده و منظم برگزار می کنند.

سلگی با اشاره به اینکه تقارن عید باستانی با ایام فاطمیه فرصتی برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم مخصوص این روزها است، افزود: نمونه فعالیت گسترده تشکل های مذهبی و هیئت ها در پیروزی انقلاب اسلامی بود که این هیئت ها نقش بسیار سازنده ای در برگزاری راهپیمایی ها علیه رژیم طاغوت داشتند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

کد خبر 2257097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha